Yoga studio Ynanna

Mindful yoga in Leidsche Rijn, Utrecht

Mindful yoga biedt essentiële zelfzorg. In de lessen leer je bewuster jouw lichaam voelen en je ademhaling te verruimen. Via inspanning en ontspanning met inzet van de adem kalmeert je zenuwstelsel. Je wordt lichamelijk en mentaal soepel en sterk. Een ideaal stressmanagement systeem.

Sta je eigenlijk altijd aan? Heb je gedachten waar je niet van los komt? Een doorlopende to-do lijst in je hoofd? Werk, gezin, familie waar vanalles voor gedaan moet worden? Is jouw mobiel altijd bij je in de buurt? Deze continue input houd je geest alert en actief. Als je je hoofd niet uit kan zetten, bouwt mentale spanning steeds maar op. En mentale stress manifesteert zich in je lichaam.

Ik vind jouw yogales erg fijn. Ik voel erna veel meer ontspannning in mijn lijf en hoofd. Ook voel ik meer energie en positiviteit. ik ben op aanraden van de fysio, yoga gaan doen en de oefeningen helpen mij.
Ik vind dat jij een hele fijne stem hebt en de les duidelijk geeft. Je neemt de tijd om alles goed en rustig uit te leggen. Ook neem je de tijd om iedereen even te vragen hoe het gaat.

Voula

Christina heeft m’n ogen geopend voor yoga. Keer op keer neemt ze me mee op reis naar innerlijke rust, met als bonus meer flexibiliteit en een verbeterde fysieke houding. Erg blij mee!

Ewout- 35 jaar

De afgelopen 2 jaar hebben jouw lessen mij best veel gebracht en dat is ook aan jou te danken vanwege je uitleg en je inspiratie. Bijvoorbeeld ter vergelijk na 8 jaar Yoga in Amsterdam, heb ik bij jou in 2 jaar veel meer mee gekregen over wat yoga voor je kan betekenen, fysiek en mentaal, hoe je een houding makkelijker aanpast, kortom je uitleg over de achterkant van yoga. Zo noem ik het maar.

Tineke- 60 jaar

Hele fijne lessen. Ik waardeer zowel de stabiele basis van vaste patronen als de subtiele veranderingen in de lessen. Zowel de opbouw per seizoen als jouw groei en verdieping door de jaren heen. Ook hoe je op corona hebt gereageerd en meteen alles geregeld had, heb ik heel erg gewaardeerd.

Maarten- 55 jaar

Hele fijne lessen. Ik waardeer zowel de stabiele basis van vaste patronen als de subtiele veranderingen in de lessen. Zowel de opbouw per seizoen als jouw groei en verdieping door de jaren heen. Ook hoe je op corona hebt gereageerd en meteen alles geregeld had, heb ik heel erg gewaardeerd.

Maarten- 55 jaar

Ik ben heel bij met de creative manier waarop de lessen ondanks de COVID-19-pandemie zijn doorgegaan, in de zaal of online, afhankelijk van de beperkingen in de lockdowns. Jouw lessen geven me houvast en kracht om het vol te houden nu we verder zo weinig kunnen. En het houdt me fysiek ook krachtig. Ook de zomercursus online was geweldig, zo kon de regelmaat van de lessen ook in de normaal gesloten zomervakantie doorgaan op een eigen geschikt tijdstip.

Betha

Ik heb erg veel aan je lessen, de relatie tussen adem en lichaam is weldadig voor dat gedeelte in mijn lijf dat nog in shock is.. Ik kan het steeds beter voelen en heel geleidelijk aan laat het wat los.

Marieke42 jaar

Stress verwerken met mindful yoga

Mindful yoga biedt essentiële zelfzorg die van levensbelang is wanneer er continu veel op je afkomt. Het helpt je lichaam stress verwerken door een combinatie van beweging en adem. In de lessen leer je te vertragen en te focussen op de adem. Zo komt er meer ruimte en aandacht voor de signalen van je lichaam. Je leert beter luisteren zodat lichaam en geest weer kunnen verbinden.

Wekelijkse reset

De kracht van mindful yoga ontstaat in het kruisvlak tussen fysieke beweging en focus op adem.  De wekelijkse les van Ynanna yoga biedt steeds weer een reset moment waarin het alleen gaat over je lichaam, je adem en je beweging. Dat zorgt ervoor dat je energie ververst en je weer helemaal bij jezelf komt. Dit allemaal terwijl je werkt aan een soepel, krachtig en vitaal lichaam. Zo krijg je meer energie in je lichaam en meer rust in je hoofd.

Kleine, persoonlijke groepen

De lessen zijn nooit groter dan 9 personen waardoor er veel persoonlijke aandacht is. Lessen beginnen met een check-in. Die is ook voor jezelf om na te gaan hoe het écht met je gaat. Vanuit hier ontstaat yoga. Lesduur: 1 uur en 15 minuten.

De adem

In mindful yoga wordt elke houding gedragen door de adem. Door deze koppeling ontstaat er een ander bewustzijn rondom adem. Houdingen brengen ademruimte en dieper bewustzijn in het lichaam. Dit zorgt ervoor dat op termijn de adem reguleert zonder allerlei ademoefeningen te hoeven doen. Je verbindt weer met je natuurlijke adem.

Lichamelijk soepel en krachtig

Een mindful yogales is opgebouwd uit staande, zittende en liggende houdingen. De houdingen rekken je spieren, houden je gewrichten soepel en stimuleren de bloedsomloop. Je lichaam wordt krachtig en soepel terwijl je altijd binnen je grenzen blijft. Zo wordt je lichaam sterk en vitaal.

Kan ik dat wel?

Social media staat vol met yogi’s die met gemak hun benen in hun nek leggen. Die indrukwekkende houdingen schrikken je misschien af om met yoga te beginnen. Maar yoga is niet een kwestie van kunnen maar van doen – je tenen aanraken is niet het doel. Yoga is de weg naar een vitaal lichaam van binnenuit. Het gaat altijd om de houding die jouw lichaam kan maken op dit moment. Bewegen binnen je eigen grenzen.

Heb er even over nagedacht, over wat de yoga mij gebracht heeft afgelopen 2 jaar. Dat is voor mij best veel en dat is ook aan jou te danken vanwege je uitleg en je inspiratie. Bijvoorbeeld ter vergelijk na 8 jaar Yoga in Amsterdam, heb ik bij jou in 2 jaar veel meer mee gekregen over wat yoga voor je kan betekenen, fysiek en mentaal, hoe je een houding makkelijker aanpast, kortom je uitleg over de achterkant van yoga. Zo noem ik het maar.

Tineke