Ontstressen met mindful yoga

Ademoefening bij stress

Sluit je ogen of richt ze op de grond. Adem rustig in en dan volledig uit, voel je voeten op de grond. Dan adem je vol in en richt je op tot in je kruin. Als je uitademt, laat je kaak los en je schouders wat dieper hangen. Adem een paar keer rustig waarbij je steeds volledig uitademt. Voel nu je lichaam, hoe voelt het? Wat ervaar je?

Denk je: dit moet ik vaker doen? Dan is mindful yoga iets voor jou. Het geeft je een wekelijkse reset. Een moment om uit je hoofd te komen en te verbinden met jezelf. Zo ga je steeds meer leven naar wat je écht wilt.

Mindful yoga

Mindful yogalessen helpen je om spanning te verminderen. Spanning zit namelijk niet alleen in je hoofd – het verspreidt zich door heel je lijf. Door de combinatie van hatha yogaoefeningen en mindful aandacht in deze lessen leer je ontdekken waar je spanning vasthoudt.

Bij mindful yoga wordt elke houding gedragen door de adem. Dit geeft een enorme focus. Al heel snel merk je dat de koppeling van adem en beweging de eindeloze radertjes van je denken stil kan leggen. Je brengt bewustzijn in je lichaam en gaat voelen wat daar gebeurt. Je leert je adem en beweging te gebruiken om ontspanning in te brengen. Het geeft je een wekelijkse reset. Een moment om uit je hoofd te komen en te verbinden met jezelf. Zo ga je steeds meer leven naar wat je écht wilt.

Voordelen van mindful yoga

Voordelen van mindful yoga
• versterkt je vitaliteit
• verdiept en reguleert je adem
• verhoogt je weerbaarheid
• maakt je lichaam sterk en soepel
• helpt je omgaan met stress en spanningen

Christina heeft m’n ogen geopend voor yoga. Keer op keer neemt ze me mee op reis naar innerlijke rust, met als bonus meer flexibiliteit en een verbeterde fysieke houding. Erg blij mee! Ewout

Januari-februari actie

Als je in de maanden januari en februari een nieuw yoga-abonnement afsluit, krijg je 10% korting op het abonnementsgeld van je eerste maand als je ACTIE zet op je aanmeldformulier.

Call Now Button Scroll naar top