Burn Out en Overspannen

Burn-out herstel en overspannen symptomen de baas

Ik zag het totaal niet aankomen’ is een passende zin wanneer je in een burn-out terecht komt. Je was druk, sliep slecht, snel geïrriteerd, maar dan nam je een weekje rust en knalde je weer vooruit. Ondertussen gaf je lichaam al allerlei tekenen van vermoeidheid, zoals concentratieproblemen, slaapproblemen en hoofdpijn. Maar je bent een doorzetter en opgeven voelt als falen. Totdat er op een dag kortsluiting in je hoofd ontstond en je opgebrand en uitgeblust helemaal niets meer kon. 

Is dit een herkenbaar scenario voor jou of herken jij je in de symptomen van overspannenheid?  Door de snelheid van de maatschappij waar we in leven heeft een op de zeven werknemers last van overspannenheid. Het is nu meer dan ooit belangrijk om bewust met je lichaam en geest om te gaan. Met behulp van yoga, ademhaling en ayurveda massage breng ik je op een diepe manier in contact met jezelf. Hierdoor leer je de voortekenen van een burn-out herkennen, voorkomen en leer je alle spanningen los te laten.

Burn-out klachten en overspannen symptomen

Je maakt lange werkdagen, maar tikt mail na mail weg. Je bent betrokken bij je kinderen en zorgt dat het ze aan niets ontbreekt. Je eet en borrelt in het weekend met vrienden en tussendoor slaap je een aantal uren. Stress? Dat voel je wel eens, maar dat hoort er bij.  Burn-out klachten en overspannen symptomen worden vaak genegeerd, omdat ze met een beetje rust weer verdwijnen. Dat kleine beetje rust is helaas niet genoeg om je lichaam volledig op te laden. Wie een burn-out krijgt is in essentie een doorzetter. Je neemt rust, om daarna weer net zo hard of soms zelf harder door te gaan. Uiteindelijk is je batterij zodanig verbruikt dat je ineens volledig uitvalt: game over. Burn-out klachten en overspannen symptomen die je beter niet kunt negeren zijn vermoeidheid, slapeloosheid, hoofdpijn, spierpijn, buikpijn en snel geïrriteerd zijn. 

Wanneer je niet in contact staat met je lichaam en geest is het moeilijk om deze signalen op te pikken. Met behulp van de ontspanningstechnieken yoga, ademhaling en ayurveda massage help ik jou om de stem van je lichaam loud and clear te maken. 

Chronische vermoeidheid en niet kunnen slapen

Nacht na nacht lig je naar het plafond te staren. Je voelt je hart in je keel kloppen. Ondanks de extreme vermoeidheid lukt het niet om in slaap te komen. Het belangrijkste symptoom van overspannenheid is niet kunnen slapen. Door stress staat je lichaam eigenlijk continue klaar om te vechten of vluchten en daardoor kun je de slaap niet vatten.  Om al die hormonen die je slaaprust verstoren in bedwang te houden is het belangrijk dat je bewustzijn creëert. Doormiddel van yoga, ademhaling en ayurveda massage leer ik je om bewust te worden van je lichaam en geest. Het denken wordt eindelijk stil gezet, zodat je lichaam kan ontspannen en je langzaam naar dromenland zakt.  

Burn-out herstel ondersteunen

De stoppen zijn doorgeslagen en ineens zit je noodgedwongen thuis. Het is moeilijk om te accepteren dat je niet meer kunt. Het voelt alsof je faalt en het liefst stap je weer op die trein die maar door blijft denderen, maar de eerste stap die je moet zetten voor herstel is totale overgave. Daarnaast is het belangrijk om je lichaam en geest in balans te brengen en de verbinding met jezelf op te zoeken.

Een burn-out ontstaat doordat je langdurig onder stress staat, zonder daar iets aan te veranderen of het zelfs op te merken. Doormiddel van yoga, ademhaling en ayurveda massage leer ik je om dieper in jezelf te komen voor het vinden van wezenlijke antwoorden. Wat zijn jouw triggers? Wat voor signalen geeft je lichaam? Hoe voelt je lichaam? Wat voor invloed hebben jouw emoties op je lichaam? Wat voor invloed hebben jouw emoties op je ademhaling?

Adem, beweging en massage zijn de belangrijkste technieken voor ontspanning. Stap niet in die denderende trein, maar zet de stap naar een volledig ontspannen lichaam en geest. 

Scroll naar top